Jesteś tutaj: Home > Handel, Własny biznes > Jak zatrudnić pracowników?

Jak zatrudnić pracowników?

team-iii-931543-mChęć zatrudnienia pracownika powinna być dla przedsiębiorcy powodem do radości, ponieważ jeżeli stać go na zatrudnienie pracownika to znaczy, że jego firma prosperuje coraz lepiej i sukcesem jest możliwość zatrudnienia podwładnego. Kiedy przedsiębiorca po raz pierwszy staje przed koniecznością dopełnienia wszelkich formalności związanych z chęcią zatrudnienia pracownika może przerazić go ogrom formalności, które musi spełnić. Przede wszystkim pracodawca powinien zawrzeć z kandydatem umowę. W przypadku zawarcia umowy o pracę nie należy zapominać o postanowieniach i warunkach współpracy, które powinny się w niej znaleźć.

 

Podstawowymi informacjami, które powinny być zawarte w umowie są dane kandydata i przedsiębiorcy, stanowisko, wymiar czasu pracy i wynagrodzenie. Chcąc sporządzić dobrą i poprawną umowę o pracę warto wybrać się do prawnika, który przygotuje profesjonalny wzór umowy. Kolejnym krokiem, który musi podjąć przedsiębiorca jest wizyta w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Na tą wizytę przedsiębiorca ma siedem dni od daty podpisania umowy. W Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych przedsiębiorca zgłasza swojego pracownika do ubezpieczeń społecznych czyli zdrowotnych, emerytalnych czy rentowych. Zadaniem pracodawcy jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu BHP oraz badań lekarskich w celu uzyskania medycznej informacji o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu. Pracodawca musi także zgłosić pracownika do Powiatowej Inspekcji Pracy. Po wywiązaniu się ze wszystkich tych obowiązków pracodawca może pozwolić pracownikowi na wykonywanie swoich obowiązków.

Comments are closed.